fredag 13 januari 2012

Vabbar

Idag är jag hemma och vabbar. När jag hämtade barnen på förskolan igår så såg jag direkt på Alwin att han inte var riktigt ok. Jag frågade om han mådde dåligt och ja sa han jag har ont i magen.... När vi kom hem så var han i upplösningstillstånd och bara grät och ville gå och sova. Han fick sätta sig i pappas knä och försöka peta i sig lite mat och säger då att han har ont i huvudet. Gjorde barnen klara för läggdags och ger Alwin lite alvedon eftersom han lider av migrän. Lägger barnen och uno kör hem fredriks kompis.
Då vrålar alexandra och filippa som två besatta från övervåningen " HAN SPYR" jaha tänkte jag det är säkert alwin. MEN nää det var Agathon som hade spytt ner sängen så efter ett renbyte och avtorkning så kunde agge lägga sig igen och jag går ner. Då vrålar dom igen "NÅN SPYR" ( jag lovar man kan tro att någon håller på att ta dö på tjejjerna så som dom skriker) så upp igen och nu är det Alwin som det fullkomligen forsar ur=( bäddar rent och får ställa honom i duschen och ställer in en hink hos honom. Under tiden så spyr Agge igen och igen och igen.
Alwin kräkte bara ur sig massor en gång sen sov han hela nattenutan mer kräk så frågan är om det var ett migränanfall eller magsjuka på honom...... Agge är det ingen tvekan om iaf, magsjukan har slagit till "BLÄÄ"
Så idag är jag hemma och vabbar.

1 kommentar:

  1. Usch och tvi tvi för magsjuka...Jag jobbar i helgen och där går det magsjuka också....=( Hoppas ni kryar på er snabbt!

    SvaraRadera