tisdag 17 januari 2012

Dagens stora höjdpunkt.... en stor lastbil!!

I dag mår vi bra igen. barnen äter lite dåligt men inga kräkningar eller diarrer (peppar peppar) så i morgon blir det förskola för barnen och skola för min del. Usch vill knappt tänka på hur mycket jag kommit  efter i skolan=(

 Det ringde på dörren för en stund sedan, jisses vem kunde det vara kl 08.30 en vardagsmorgon... Jag som är i oordning och en tröja med fläck på mig.... herregud vilka i-landsproblem man har för att det ringer på dörren;-)
Öppnar dörren och det var ju pelletsleverans :-D Abbe och freya målar med vattenfärger och agge vill med måla men det är lite krig och så alwin som sprang runt i bara kallingar. 4 par ögon vändes mot mannen varpå han frågar mig "Oj är du dagmamma eller" jag började skratta och förklarade att nää jag har 7 egna barn;-) mannen ber mig skriva på ett papper och jag får hänvisa honom till vart han ska köra för att komma runt till vår baksida på bästa sätt utan att behöva vända lastbilen...... men inte fan gjorde han det utan han vände lastbilen.. tack för den när man ville underlätta för någon som kör ett så stort fordon;-)  Jaja barnen var helt exalterade och 4 små stod och trängdes i ett litet fönster för att se den stora lastbilen med lyftkranen på. Ni kan ju tänka er hur det slutade när ingen såg någonting;-)

Jag sa till barnen att ta på sig jacka ,mössa och skor sen gick vi ut på gården och stod där och "glodde som fån" (jaja det var väl mest jag som kände mig som ett fån) medans han lastade av 4 pallar med sin stooooora lyftkran.

Tänk vad lite det behövs för att barnen ska vara nöjda en stund :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar