torsdag 26 januari 2012

Trots eller bara vaknat på fel sida?

Ja idag hade jag kunnat skänka Alwin till den som ville;-) i 20 min höll jag på och försöka fåhonom att klä på sig sian ytterkläder eftersom vi skulle till förskolan men han vägra. Slängde sig på golvet och slet o drog i mig. Försökte klä på honom men i helsike heller han åla sig och slet av sig det jag kunde få på honom. Till slut bad jag filippa prata med honom medans jag satte mig i bilen och drog efter andan;-) Gickin igen, lyfte ut honom i bilen och plockade med mig alla hans ytterkläder och sen åkte vi till förskolan med en 3 åring som vart helt galen.

Han slog och ålade sig o sparkade och skrek så jag lyfte upp honom i famnen och började gåen han ålade sig och krängde i famnen så till slut fick jag sätta ner honom i snön utan skor=/ och så lyfta jag upp honom över axeln o gick;-) var tvungen o sätta ner honom för att öppna grinden på förskolan och då lägger han iväg i bara strumplästen "ihhhhhhhh" efter mycket om och men fick jag lämna en galen unge till fröken på förskolan. PUST!!!!! Folk trodde väl inte vi var kloka i nån ände men ibland så får man välja striderna och bara göra utan deras medverkan;-) När jag sen hade lämnat alla barnen så kom fröken ut och sa att Alwin hade lugnat sig och när jag hämtade i em nu så tog han på sig sina kläder utan att bråka:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar