fredag 20 januari 2012

Inget roligt

Nä jag har väl egentligen inget roligt att skriva....Så typiskt igår em märkte jag att det fanns inget varmvatten och eftersom U är på kick off med sitt jobb och jag inte rer ut att lyfta ut brännaren och tända om den så började jag ringa för  o se om någon vänlig själ ville hjälpa mig. U:s bror kom hit igår kväll och fixade det åt mig, Tyvärr så funkade den bara under natten och skiten har nu stannat igen =/ tur U kommer hem om några timmar!! Börjar bli liite kallt här inne....

Tredje vändan med kräk för freya, igår kväll spydde hon ner sig fullständigt och denna gång så bajsade hon även ner sig, stackars liten=( tur vi hade fått igång pannan så hon fick duscha! Efter den kräkningen så sov hon gott hela natten och nu  är det jag som mår lite halvdant igen=/

Fredag och det innebär städning av barnens rum. eller fredde,lexan och flippan ska städa sina rum. de smås rum städas ändå lite då och då men funderar på om jag inte ska ta och göra en grovrengöring i deras rum!! Om inte annat behöver jag plöjja igenom den  giganorma tvätthögen som blivit ännu större nu eftersom jag fått prioritera allt som blivit nedkräkts!! Ja ja det är en dag i morgon också!!

Efter middagen så vill småttet ha sitt obligatoriska fredagsmys här så det måste köpas med.....dessutom är det månadspengsdags för dom stora.  Här har vi tagit bort en bestämd  summa då de inte gjorde det dom skulle för att få sin månadspeng och jag ledsnade på allt jäkla tjat. så nu har vi en lista på grejjer som dom får betalt för om dom gör och kan alltså helt själva avgöra om dom vill ha en rejäl slant eller bara en liten slant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar