söndag 22 september 2013

Träning, skogspromenad, jobb och födelsedag.

I onsdags var jag och testade TRX eller Powermix/TRX som det heter. Den gången var det powermix och vi jobbade med boll och hantlar. Jag kände inte att det passet gav mig så där jättemycket, jag var inte ens svettig efteråt ;-) Men nu på onsdag ska vi testade TRX och det hoppas jag ska ge mig lite mer.

I torsdags kväll var det dags för mitt första pass som sekreterare på behandlingshemmet där jag fått lite jobb. Nytt system, ny läkare osv så det var som om jag stoppat bomull i huvudet till slut, korvstoppning på hög nivå!
Men det verkar vara kanontrevlig personal och jag är supernöjd med lönen ;-)

 Igår bestämde vi att ta med oss de barn som ville ut i skogen och kolla efter kantareller. Alexandra var hos sin kusin där hon sovit över så hon var inte med och Fredde och Filippa ville inte följa med så det blev bara vi vuxna och de fyra minsta. Vi åkte och tänkte att vi skulle tagit med korv för lite grillning men vi kom iväg så sent så då åt vi lunch innan och tog bara med lite fika.
 Jag fann inga kantareller men fasen maken verkar ha näsa för sånt här för han hittade minsann ;-)
 En liten sovande hjälte, det tar på krafterna att gå i skogen :-)
 Detta var var vi fann efter 2,5 timme i skogen Sedan gav vi upp, vet inte om vi är sent ute eller om vi letar på fel ställen! Det räckte iaf till middagen vi hade igår, skinksnitzel med potatisgratäng och kantarellstuvning. Barnen älskade stuvningen så den gick åt!!
Idag är det min födelsedag så jag har gjort en  liten enkel tårta bara. Fredrik bakar strösselkaka och ska göra sötsyrliga citronkakor.

U är iväg och hälsar på sin pappa på sjukhuset idag. ALexandra och Filippa har varit på kyrkans ungdomsgrupp sedan igår, de hade en övernattning där inatt så de är snart på g hem.

 

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen!
    Hälsningar Linda i Hovmantorp
    Jag läser din blogg när jag hinner. :-)

    SvaraRadera