onsdag 11 september 2013

Spindelmannentårtor, legobygg m.m

 Så här blev Abbes spindelmannentårtor som han hade önskat sig till sin födelsedag.
 Det var inte det lättaste att göra ett spindelnät med chokladsås :-)
Inte heller med vit kristyr. Men vad gör det Abbe var så nöjd över sin födelsedag och igår kväll när jag nattade honom så säger han att detta var den bästa födelsedagen någonsin, mitt lilla hjärta!!

Tårtan innehöll pollyfluff och ricotta-limetta mousse ( smakade en blandning av citron och lime). Riktigt god så den kombinationen kommer jag göra fler gånger :-) Jag tänker iaf beställa en penna med ätbar färg så man kan måla på marispanen istället för att kladda med kristyr o grejer ;-) Men "man lär sig av misstagen sa igelkotten när han klev av rotborsten"

Igår em var det fullt upp med tårtbaket och legobyggandet. Abbe fick hjälp av Flippa när hon kom hem från skolan med att bygga ihop brandstationen, helikopter, bilar osv. Abbe hade t o m med sig sin brandstation i sängen när han skulle sova!

Idag blir en lugn dag, jag tänkte försöka gå elljusspåret ikväll då jag känner mig betydligt bättre i såren nu. Hade också tänkt gå igenom barnens höstkläder men jag har inte kommit dit än och snart ska jag hämta Freya...... Frågan är om jag kommer dit idag ;-)

2 kommentarer:

  1. Å, vilka fina tårtor! Gör du på eget recept eller köper du ett set nånstans? Har en snart 6 åring som säkert skulle tycka det vore skoj med en spindelmannentårta! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack, roligt att du tycker de är fina. Blir glad av att få höra det :-) Jag gör eget recept, bakar egna bottnar och gör egen fluff. Spindelmannen gjorde jag också själv, ritade på ett bakplåtspapper och la på marsipanen och skar ut. Jag testar mig fram och ibland går det bra och ibland mindre bra ;-)
    Ha det bra!!

    SvaraRadera