söndag 6 oktober 2013

Höstnytt, marknad, veckan som gått helt enkelt

 Lite nytt och fräscht på yttertrappan med hösttema.


Här har vi två nysnaggade bröder, Abbe som också är nyklippt ville inte vara med på kort idag. Han har inte tid ;-)

Länge sedan jag gjorde ett inlägg men tiden har inte räckt till just nu men även lust och ork har inte funnits.
Jag testade ju på TRX och ja det var verkligen roligt men den träningsvärken man hade efteråt är inget jag någonsin känt av tidigare i hela mitt liv!! Det var helt sjukt så ont jag hade och ändå så stretchade jag x flera. Bara det att kunna sätta sig på toan var en sån pina att man vråla rätt ut! Men i onsdags var det dags för pass nr 2 och denna gången kördes ett lite annat pass och jag hade ingen träningsvärk alls denna gång (tack och lov!!!!!).

Förra helgen var vi iväg till leklandet i Hultsfred med de minsta barnen, de stora tjejerna ville inte följa med och Fredde var redan i Hulstfred då han sovit över hos en kompis och mötte upp oss när vi skulle åka hem.
Veckan har inneburit en massa jobb. Jag är uppbokad på jobb nu till slutet på november iaf vilket känns skönt. Jobbar mellan 75-80% nu men då är det två jobb jag har!! Får se vad som händer i slutet av november sen.

Igår lördag var det höstmarknad här som vi var en sväng på. Jag och Filippa cyklade dit och U tog bilen med Abbe, Freya, Alwin och Agge. Fredde ville inte följa med och Alexandra väntade på sin kompis/kusin som hon skulle gå med. Jag köpte lite höstblommor som ni kan se på bilderna ovan. U tog lotter och hade sån tur att han vann kaffe, 2 kaffemuggar, ett paraply och en kökshanduk med muffinsrecept ingraverat :-) Ibland ska man ha tur!
Lite senare dök U:s bror med familj upp och på em åkte jag, svägerskan samt Filippa och två av svägerskans barn till Willys. Jag skulle ändå handla en del och så hade bestämt att äta middag tillsammans så det blev hemmagjord kebab med pommes, sallad och kebabsås, så himla gott!!

Idag blir det lungt och jag laddar för en ny arbetsvecka. Ska jobba månd, onsd och torsd på ett ställe och fredag på mitt andra jobb :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar