lördag 17 mars 2012

summa kardmumma

Första veckan i skolan efter LIA:n är avklarad. Hade ett grupprov i anatomi och det gick nog jättebra ;-) På måndag har jag ett prov i data och vi ska även redovisa en uppgift vi fick i arbetspsykologi som skulle göras under lia:n. Har för mig attden uppgiften ska redovisas på måndag iaf ;-) känns som att man inte har så mycket koll nu efter 4 veckors frånvarande i skolan.

Abbe hade en sån konstig febertopp ena natten här i veckan så han fick vara hos mormor den dagen. Inatt vaknade han av huvudvärk och grät =( Han fick lite alvedon och sov tills strax efter 07 då kom han ner ledsen och hade så ont i sitt huvud igen. Jag tror detär mycket som han funderar på just nu, dels är det snart dags för operation och sen håller förskolan på att gå med barnen till skolan då det är dags att börja i förskoleklassen till hösten och det är något han funderar mycket på.

Igår var jag och gjorde en synundersökning, vilket jag ite har gjort på 7 år. Hade en liten försämring bara så det var ingen större fara. Men mina glas är krackelerade så jag bad att få receptet utskrivet och sen ett kostnadsförslag från optikern. Där skulle kompletta glasögon hamna runt 5000-6000 kr. Åkte hem och kollade in en sida på nätet, Extra optical, och det var inte detlättaste att beställa därifrån men efter ett samtal till optikern jag varit hos för att få veta vilket värde som var hö ögas resp vänster ögas samt avståndet mellan pupillerna så kunde jag fylla i värdena och fick ett par kompletta med specialslipade glas för 1383 kr !!!!! 

Snygga va ;-)

4 kommentarer:

  1. Jättesnygga! Skulle också behöva köpa nya glasögon, var ett bra tag sen sist...
    Hoppas Abbe mår bättre nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Har nu hittat till din blogg, trevligt. Sjöberg75 här fr Familjeliv :)
    Riktigt snygga glasögon & vilken skillnad på pris, kanon.

    SvaraRadera
  3. Tack=) Ja priset var kanonbra, hoppas bara att allt blev rätt så jag slipper skicka tillbaka;-)
    Hanna: Vad kul att du har hittat hit=)

    SvaraRadera