söndag 5 januari 2014

Jul, nyår, bakning och viktresan.

Nu var det riktigt länge sedan jag skrev något, tack för din kommentar Linda ;-) Ska försöka skriva lite mer!!
Min dator har strulat en del så jag har fått göra systemåterställningar och grejer men nu har den fungerat någon vecka utan problem ;-) Den sjunger väl på sista versen!!

Vad har hänt här hemma då..... Ja jul och nyår har ju passerat. Vi var hemma hos oss och firade jul.

 Här är de i full gång och bakar pepparkakor
 Pappa hjälper till lite
 Dags att klä granen, barnen hade nog tjatat sedan innan december om när den skulle kläs så detta var en rolig höjdpunkt ;-) Här är Alexandra
 Abbe och Filippa
 Ja ja lite stök i bakgrunden men blunda för det då det är granen som barnen klätt som jag ville visa ;-)
 Filippas bild!!
 Julaftons morgon och barnen öppnar sina julklappar, här syns Abbe, Fredde och Alexandra
 Filippa
 Agathon och lite av pappa
 Alwin, Abbe, Fredde, Filippa och Alexandra
Freya, Alwin, Agge och Abbe bakom den stora legokartongen.

Detta kommer bli ett inlägg med mycket bilder ;-)

 Här är jultårtan som jag bakade till julafton
 Filippa hjälpte till och gjorde tomtarna.

Tårtan innehåller pepparkaksbottnar, saffransbotten. Innehåller hemmagjord lingonmousse och är spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasta. Dekorationerna är också i sockerpasta och sedan spraymålade jag silver över det vita.


1 år har gått sedan jag började min viktresa och under året har jag lyckats med att gå ner 31 kg!! Nu har jag fått tid till kirurgen så dit ska jag inom en snart framtid, är lite nervös och orolig att jag kommer få ett nej......

Nyår var vi hemma och tog det lugnt, vi åt oxfile, fläskfile, potatisgratäng och så hade vi rödvinsås och beanässås till. Efterrätten bestod av chokladpudding och med grädde och fruktcocktail med vanlijvisp.
På kvällen spelade vi kort med barnen och de minsta spelade Uno och tog fram godis som de åt med god aptit ;-)

Detta är väl det som hänt sedan jag skrev sist men håll utkik det kommer ett inlägg snart med trippen vi gjorde igår!!

3 kommentarer:

  1. Ja det var längesen det var nåt inlägg från dig, men jag själv uppdaterar också mindre än vanligt just nu, man myser ju med familjen istället! ;)
    Du är så duktig med dina tårtor, och med din viktresa!!! Hoppas att du inte får nej!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa ditt inlägg, verkar som att ni haft en fin jul och nyår=)! Jättefin tårta du gjorde!

    grattis till din viktnedgång=)!!! helt fantastiskt! hoppas du får igenom din operation. jag håller tummarna

    stor kram!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt duktig du är, både med vikten och jag är grymt imponerad av dina tårtor. Linda

    SvaraRadera