lördag 18 januari 2014

Besök hos kirurgen, tårta, klarat truckkort m.m

I måndags var det dags, äntligen skulle jag på bedömning hos kirurgen för buk och bröstplastik!!!!
Nervositeten var på topp kan jag lova er och jag hade förberett mig på att få strida för att få hjälp. Flera argument hade jag på lager ;-)

Skulle vara där innan lunch och hann inte mer än komma in i undersökningsrummet så kom läkaren, jag blev lite överrumplad då jag inte hann samla mig innan han kom ;-)
Han kikade lite i pappret han hade med sig (antagligen remissen av vad jag kunde se). Började prata om att jag hade 7 barn och gått ner 30 kg. Jag sa att jag nu gått ner ytterligare lite till och han frågade hur jag hade lyckats och vad jag gjort för att lyckas.
Han konstaterade hur enormt duktig jag varit och så ville han då se min mage. Han kikade och sa sedan att det var lätt att åtgärda det där, inga problem alls, och så frågade han om jag visste hur man gjorde operationen. Han ifrågasatte INGENTING frågade inte om vilka problem jag har eller något utan berättade kortfattat om operationen och så reser han på sig och säger att jag bara ska fylla i ett papper.........

Jag fattade absolut ingenting!!!!!!!!!!!!!!!! Till slut avbröt jag honom och frågade "har jag fått operationen beviljad?" Varpå han tittar på mig och ser förvånad ut och säger jag det är klart att du har :-O

Glädjen var så enorm så det går inte att beskriva!! Jag var så glad och lite chockad då jag hade förberett mig på att verkligen få kämpa för att få den beviljad. Det som jag däremot är besviken över är att min läkare inte skrivit någonting om en bröstplastik :-( Men just då var jag så glad över bukoperationen så bröstplastiken får bli i framtiden istället :-)

I tisdags hade jag med mig detta till jobbet

Tårtan var uppskattad och jag fick höra att den var riktigt god :-)

I tisdags kväll var det dags för Abbe och Freyas simskola igen efter julledighet. Medans de var där så passade jag, svägerskan och några av våra barn på att motionssimma och de andra badade.

Natten mellan torsdag och fredag trodde vi att Agge skulle bli sjuk, han hade sån skällande hosta men den gav med sig tack och lov.

Igår hade Fredde teoriprov samt uppkörning för truckkort som de får betalt av skolan och han fixade det!!!!! Hade en väldigt stolt son som kom till mitt jobb och berättade :-)

På em ringde de om Alwin från förskolan, han hade gjort sig illa och fått en fläskläpp och visste inte om man skulle behöva kolla upp tänderna. Min arbetsplats ligger våningen under tandläkaren så jag sprang upp dit och hörde mig för hur vi skulle göra. På måndag morgon ska han dit så de får kika på det iaf. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar