torsdag 12 december 2013

Sjuk igen, lucia, BVC och BUP

Måndag och tisdag blev barnen hemma från förskolan, freya hade fortfarande feber men Abbe var tillbaka i skolan. Sedan har allihopa av våra fyra yngsta varit i skola/fritids och förskolan. 1,5 dag så var det då dags igen. De ringde från Alwins avdelning om att han hade så ont i sin mage, var ledsen och bara låg på en bänk :-( Så det var bara att packa ihop och åka hem.
Nu har Alwin feber IGEN och dessutom så är Alexandra hemma också pga förkylning och ont över bihålorna samt så är  hon döv på ena örat. U är också genomförkyld och hade frossa igår kväll.

Igår kväll hade de luciafirande på Alwins avdelning så där var vi och kollade på de duktiga och fina barnen :-)
I morse var det lucia på Agges avdelning men jag glömde kameran hemma så det blev inga bilder :-(Han satt dock i mitt knä hela tiden då han tyckte det blev för mycket med allt folk.  
 
Vi har även hunnit med ett besök på BVC och nu ska Agge få en remiss till logoped för att få lite hjälp med talet. Han lägger orden långt bak i gommen när han pratar och har svårt att säga ord med bokstaven S i, han ändrar det gärna till ett K istället. Samma sak med bokstaven F den ändrar han gärna till bokstaven P. FIck väga Alwin också då han är så frukatansvärt smal, otäckt smal, och han hade bara gått upp 600 gram på ett år men dragit iväg på längden. Vi ska tillbaka med Alwin i mars igen på 5,5 års konroll och då ska vi se om han gått upp något i vikt.
 
I morgon ska jag jobba i Vimmerby, det är inte många gånger kvar där nu innan jag slutar sista december. Jag ska även till BUP med äldsta sonen, det är dags för en ny koll och så måste han få receptförnyelse då hans medicin snart är slut. Jag hoppas på en kort dag så man kan få lite helg sedan ;-)

1 kommentar:

  1. Hej hoppas ni mår bättre. Vi har varit sjuka hela jul o nyår. Saknar dina blogginlägg. Hälsn Linda

    SvaraRadera