lördag 4 februari 2012

Testat min nya golvmopp och bakdag

Igår kom min nya golvmopp, en steam-mopp från black&decker, verkade ju jättesmidigt med en sådan men shit så jävla tung den är o moppa med huuuuääää säger jag bara, snacka om ont i handen och helt röd i handen efteråt=( Dessutom så blir det liksom ett motstånd eftersom detinte blir det där riktigt blöta på golvet som en vanlig mopp! Nä det var en besvikelse måste jag säga. Dessutom så får man se upp med ångan som pyser ut lite då och då så inget bra o använda när små nyfikna barn är i närheten.

Idag bakar jag för fullt, jag som tycker baka är så tråkigt;-) Har gjort en sats med kanelbullar och nu så gör jag nötchokladrutor. Ska göra nougatfluff och hallongrädde till tårtan som vi ska bjuda släkten på i morgon. Alexandra fyllde ju i januari men pga sjuklingar så har vi dragit ut på det. Men nu ska detbli av iaf, bättre sent än aldrig!!
Filippa vill också baka så hon skulle göra dumlekakor med noblesse, "dregel dregel".

1 kommentar:

  1. Synd att inte moppen var så bra, annars lät den ju snajdig! =)
    Skicka hit lite dumlekakor och annat gott också, jag borde också baka då Tiril fyller år på tisdag och vi nog får besök imorgon, men orka...;o)
    Kramar och ha en fin helg!

    SvaraRadera