torsdag 16 februari 2012

LIA veckan

Snart är veckan till ända och jag har gjort första veckan på denna LIA period. Jag trivs så jäkla bra!! Är på en vårdcentral och det är spännande och verkligen lärorikt, ett bra tempo som varken känns för högt eller lågt så jag känner att jag får grepp om hur saker och ting fungerar!! Varje dag lär jag mig något nytt. Har fått vara med på en spirometri och så skulle jag ev få vara med på labb, på bvc samt hos distriktssköterskan. Jag har fått skriva riktiga diktat och även stå mycket i receptionen (själv,ler stolt;-)) och ta emot och bocka av de som kommit m.m
Har nästa vecka där också men sen blir det 14 dagar på öppen psyk.

Igår hade vi fått en massa snö och vägarna varhemska att köra på. Började med att köra fast 3 gånger på morgonen herremin skapare när jag fastande med bilen halvvägs ut i gatan då slog nog pulsen i 200 usch tänk om någon bilkommit då!! Sen när jag lämnat barnen på förskolan så körde jag mot min LIA plats som ligger ca 3,5 mil från mig så var vägen så satans hal och snöig så jag funerade starkt på att vända men jag körde sakta. Kom väl en 20 min försent till LIA:n men hellre det än att riskera att köra i diket, vilket jag ändå höll på att göra vid ett tillfälle då bilen bara gled ut mot vägkanten, då slog nog pulsen 250 gånger om!!

1 kommentar:

  1. Usch för vintevägar....alltid orolig då M pendlar 10 mil om dagen (totalt, 5 mil per väg).
    Duktig du är som klarar så mycket ny info!!!
    Hoppas ni får en trevlig helg!
    Kramar!

    SvaraRadera