fredag 1 november 2013

Intensiva dagar och med och utan protes!

Ja det har varit en intensiv tid hemma hos oss ett tag nu. Först blev barnen sjuka här, alla utom Alexandra och Filippa. Hosta, feber och snoriga. Så drygt två veckor med vabbande!!

Jag har fått mer jobb och är uppe i heltid och jobbar nu och så kommer det vara fram till januari. Därefter vet jag inte sedan hur det blir men antagligen mer jobb hoppas jag ;-)

Visst är han fin vår Abbe!! I torsdags morse bar det av till Malmö och Ansiktsprotetiska kliniken. Äntligen har Abbe fått sin första protes!! Så himla duktiga på kliniken och han visste hur han skulle hantera Abbe rätt så snabbt fick jag känslan av.
 Vi fick övernatta på ett hotell som låg nästan mitt emot kliniken så det var nära och bra. Abbe var så spänd och full av förväntan dels att få en protes, bo på hotell och framförallt han fick ha sin mamma och pappa helt för sig själv ;-)
När vi hade checkat in på hotellet så vilade vi oss en stund och därefter begav vi oss ut och åt plankstek på Mando. Abbe valde deras hamburgare istället och åt med god aptit. Därefter fick han köpa lite godis och en dricka och så bara låg vi allihopa i sängen och kollade på tv tillsammans. Var riktigt skönt att inte behöva tänka på allt som ska göras för en dag!!
Nu återstår det bara att Abbe ska få in en vana med att använda protesen och nu i början ska han bara ha den 1 timme varje dag i några dagar och sedan ska vi öka på men han ska sätta i den på morgonen och sedan ta ut den på kvällen så ögat får vila.

1 kommentar: