måndag 21 oktober 2013

Påkörd katt, kalas, nybliven moster m.m

I fredags em knackade det på våran dörr och utanför står en dam. Hon säger att hon har kört på en katt och att den slungats ner i dikeskanten men nu kan hon inte hitta den och undrar om det kan vara vår katt. Av beskrivningen att döma så är det våran Fiona som blivit påkörd :-( Idag är det måndag och fortfarande har vi inte hittat vår älskade katt. Vi har letat och ropat och även en granne har varit ute och kollat i sin bod och under boden om det är så att hon kar krupit undan och gömt sig någonstans pga skadorna. Hade hon dött på en gång så borde vi ju för fasen ha hittat henne tycker jag :-( Ska man våga hoppas att hon bara gömt sig och kommer fram när hon känner att skadorna läkt någorlunda? ........................................

I lördags var vi iväg på kalas då U:s brors styvdotter fyllt år. Blev bjudna på varm smörgåstårta som var god. Alwin fick dessvärre feber under kvällen och Abbe fick också tillbaka febern.
Idag är jag hemma och vabbar. Får hoppas att denna feber och hosta snart ger med sig!!

Igår morse blev jag moster till en liten Whidar, min syster och hennes sambo fick en liten son och Edalia en lillebror!! Nu ser jag fram emot att vi ska piggna till så vi kan få träffa honom ganska snart :-) Gosigt värre med en nyfödd bebis ju ;-)

Söndagen var väldigt lugn här hemma, U mådde inte så bra efter kalaset/festen i lördags ;-) och jag var också trött efter att ha kommit i säng sent på natten och barnen har hostat och varit oroliga om nätterna nu ett tag. Fredrik är också hemma från skolan idag då han fått feber med.

Jag funderar faktiskt på om jag ska ge mig på och putsa lite fönster nu när jag ändå är hemma och vabbar. Är lite sugen på att byta gardiner men det känns lite meningslöst då det ändå snart är advent och då sätter jag alltid upp julgardiner.

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt med katten, jag hoppas verkligen att hon dyker upp och mår bra, men förstår ju oron. =(
    Grattis till mosterskapet, underbart med bebis, nu var det längesen man fick snusa på en!!!
    Krya på er!
    Kram!

    SvaraRadera