torsdag 22 augusti 2013

Skolstart, sjuk filippa, vikt och remiss till APKM

I måndags var det skolstart här. Abbe började i första klass, Freya i förskoleklassen, Filippa i 7:de klass, Alexandra i 8:onde klass och Fredrik 2:a året på gymnasiet. Här är Abbe och Freya redo för att börja skolan. Ganska så nervösa ;-) Jag var med Freya en stund på morgonen och U var med Abbe första timmen.

Jag jobbade min sista vecka i förra veckan så i måndags fick jag skriva in mig på arbetsförmedlingen, herregud det är ju en hel vetenskap för att få igång stämplingen nu!

Filippa hann vara i skolan två dagar innan hon blev sjuk. Fick 39 graders feber men igår var hon feberfri igen. Hon är hemma idag med då hon mår lite så där.

Alwin och Agge går ju månd-onsd på föskolan 15 tim, så i tisdags var jag ute och gick med svägerskan och hennes hundar. Blev en lång runda som tog en timme :-) Igår kväll cyklade jag och U till eljusspåret och så gick vi den långa rundan och så cyklade vi hem igen. Känns skönt att kunna hinna med lite motion nu när man går hemma :-)

Jag har lyckats få lite fart på min viktnedgång igen och har nu gått ner 22,4 kg!! Det är 1,4 kg minus sedan jag var hos läkaren för bedömning om remiss till kirurgen och nu har jag då 3,6-5,6 kg kvar tills att han skickar remissen :-D

Apropå remiss så fick jag ett samtal från ögonmottagningen och nu äntligen är remiss till APKM skickad så att Abbe kan få en ögonprotes :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar