söndag 4 augusti 2013

Läkare x 2, marknad, motorns dag m.m

I onsdags hade jag telefontid med läkaren på kirurgen i V-vik. De konstaterade, efter ultraljudet av gallan jag gjorde, att det finns en massa smågrus där som troligen orsakar mina problem. Så läkaren skulle konsultera med en annan läkare som hade lite mer erfarenhet om de skulle göra en ny gastroskopi för att utesluta så problemen inte kommer av min magkatarr och om denna läkare inte ansåg det nödvändigt så kommer jag få en tid för operation och då tar de bort gallan på mig.

I torsdags var jag på bedömning för att se om jag kan få remiss till kirurgen. Jag har ett rejält överskott av hud på magen och problem med stor byst. Läkaren ansåg att jag absolut behöver få hjälp med bägge delar men läkaren vill att jag ska gå ner 5-7 kg till innan remiss skickas samt att jag ska träna rygg och bukmuskler så han skickade remiss till sjukgymnasten för att jag via dem ska få hjälp med vilka övningar jag kan göra. Han är lite rädd att kirurgen kommer att avvisa remissen och anse att det handlar om skönhetsoperation, vilket det i mitt fall inte alls handlar om. Men om de ser att jag verkligen kämpar för att gör någonting själv så hoppas även läkaren att de kommer godkänna remissen. Så nu kämpar jag på och ska höra av mig i slutet av oktober för en ny bedömning i början av november och jag hoppas innerligt att jag kunnat gå ner 5 kg tills dess iaf. Jag vill och behöver verkligen få hjälp med detta.

Veckan har inneburit jobb för vår del och Fredrik fick en vecka extra att jobba i hembygdsparken nu inför Motorns dag som pågår denna helg.
I torsdags tog jag med mig denna tårta till jobbet och bjöd på. Den innehåller vanliga bottnar med citronmousse och lakritsfluff.

Testade att göra drapering och det var roligt så det måste jag testa igen fast då ska jag nog försöka göra den lite längre, nu blev det lite kort för att kunna jobba bra med. Köpte också metallic färg och målade draperingen med.

I går var vi iväg på marknad i Virserum. Men Alexandra hade varit på marknaden på fredagen så hon ville inte följa med, Fredde jobbade och Filippa hade sovit över hos en kompis och kom inte hem förrens sent igår kväll så det vara bara vi vuxna och de 4 minsta. Hittade strumpor, 14 par för 100 kr så det blev 28 par strumpor ;-)


På em var vi bort en sväng på Motorns dag och kollade. Barnen var vid det här laget rätt trötta så det blev bara en snabb koll och jag är inte ett dugg intresserade av gamla motorer och maskiner ;-) Väl hemma så åkte jag och Alexandra upp till Willys för veckohandling.
Igår kväll var vi bjudna hem till U:s bror med familj för lite grillning så det blev en hel dag med andra ord.

Idag har U jouren så det blir en lugn hemmadag. Jag ska fixa lite med tvätt och städ innan en ny arbetsvecka drar igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar