söndag 16 mars 2014

Tårtor, beställning, dop och vårtecken!!

Idag kör jag två inlägg, det första blev så långt och mindre roligt så jag tänker bjuda på lite bilder här :-)



 Jag fick en tårtbeställning av en som jobbar där jag jobbar och detta blev resultatet! Hon ville ha en tårta som gick lite i vårtema och rosa. 5-våningstårta som innehöll blåbär/hallonmousse, chokladganache och så spacklad med nutella. Första gången jag gör en sådan mastodonttårta och den gav mig gråa hår vill jag lova! Trodde aldrig att jag skulle fixa det!!
 Min syster och hennes sambo har haft dop för Whidar, visst är han söt! Fotot togs av min ena syster, hon är så sjukt duktig på att fotografera!!
 Jag fick äran att bli hans gudmor :-)
Det har ju även hunnit vara alla hjärtans dag och denna tårta gjorde jag dagen till ära, lite tråkig i mitt tycke men inspirationen var som bortblåst.
 Har även sneglat länge på ett recept som heter very cherry chokolate cake och här är den! Dessvärre smakade den inte alls så gott som jag hade hoppats på men bottnarna till denna tårta kommer jag absolut att göra fler gånger men då tillsammans med blåbär eller hallonmousse!! Det var ganska mastiga chokladbottnar nämligen ;-)
 En gristårta var jag också tvungen att testa :-D
 Här har Alexandra bakat centerkakor och dumlekakor efter familjens önskemål, jag kan verkligen rekommendera centerkakorna de är så goda!!
Här har det varit ett underbart vårväder och detta hittade barnen mitt i vår gräsmatta, helt underbart!!!

Är det så att ni vill att jag ska lägga ut recept på det jag bakar som jag visar här?

1 kommentar:

  1. Så mycket fint!! =) Jag är ju ingen tårtbakerska själv men älskar ändå att läsa recept i alla fall så för min del gärna!
    Kram, hoppas att infektionen ger med sig!

    SvaraRadera