torsdag 5 december 2013

Jag har inte glömt att blogga!!

HEEEJJJJJ!!!!

Äntligen så kan jag skriva en rad eller två ;-) Jag har inte glömt av min blogg men jag har och kan inte logga in från min egna dator :-( Nu lånar jag makens dator där det fanns en webbläsare som jag kunde logga in från;-)

Vad har hänt här då, jo, en hel del vabbande har det dessvärre blivit. Barnen hostar, är förkylda och har feber igen :-( men såna tråkigheter struntar vi i nu ;-)

Första advent har kommit och till det så har vi såklart pyntat en del och även bakat. 

Vi har också haft kalas för Alwin som fyllt 5 år och till kalaset gjorde jag två batmantårtor!

Jag har dessutom sagt upp mig från mitt ena jobb där jag är en dag i veckan, jag har så fullt upp med det andra jobbet då jag känner att det räcker med det jobbet :-)

I måndags i förra veckan var jag på ett nytt besök hos läkaren för att få remiss till kirurgen. Jag hade ju lyckas gå ner 6,4 kg av dem 5-7 kg som läkaren ville att jag skulle gå ner. Efter en del dividerande fram och tillbaka med sig själv (läkaren dividerade med sig själv alltså) så kom läkaren ändå fram till att det var dags att jag fick min remiss för att få hjälp med bukhäng samt en bröstförminskning!!

Trodde jag skulle få vänta länge på att höra något från kirurgen OM jag ens skulle få komma dit men snacka om att bli helt paff när jag fick samtal om att jag tydligen fått tid redan på måndag!!!! Tyvärr ringde de bara för att be mig bortse från kallelsen som skulle komma med posten då de var tvungna att omboka den tiden så nu får jag vänta lite till innan en ny tid kommer med posten.

Men vet ni det gör inget, remissen är godkänd och jag ska i alla fall få komma på en bedömning och det var jag rädd för att jag inte skulle få alls så det gör inget om jag får vänta lite till :-)

Bjuder på lite bilder från de senaste veckorna.


 Saffransbulle med mandelmassa och apelsin blev det en dag
 Alwins batmantårta! Ja jag vet jag vet det skulle vara en svart batman med gul bakgrund men nu blev det tvärtom :-)
 Lite adventsfint

 Igår bakade jag kanelmaränger och ALwin hade tagit fram en stol då han ville titta men när han lämnat stolen så hoppade våran små busfrön upp och ville såklart vara med och kika på vad jag gjorde ;-)
 Kanelmaränger, faktiskt goda och passar nog bra till någon riktigt julig efterrätt
Alexandra ville också prova att spritsa ut maränger och det blev blåbärsmaränger, synd att den rätta färgen inte kom med på bilden bara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar