lördag 22 juni 2013

Midsommar, födelsedag

Igår var det midsommar och den firades här. U:s ena bror med familj, U:s föräldrar och U:s yngsta bror var här samt min mamma och syster med familj. Vi åt lite sill, färskpotatis, burkskinka, köttbullar (för barnen) och till efterrätt hade vi jordgubbar och råkräm. Efter maten gick de flesta ned till hembygdsparken medans jag, agge, freya och barnens farmor och mormor var hemma. Agge och Freya ville inte alls gå dit. En lugn och skön midsommarafton i trevligt sällskap!!


Idag fyller våran äldsta 17 år, Hipp hipp hurra!!!!
Tänk att jag var nästan lika gammal som han när han föddes (jag var 17 år och 9 månader). Det är inte klokt vad tiden rusar fram :-O
 Fredrik, 17 år!
Ställde mig och bakade en tårta dagen i ära. Den innehåller mangomousse och nougatmousse, grädde och jordgubbar som dekoration. God blev den! Hade U:s bröder med familjer här och fikade också.

Denna vecka har annars inneburit jobb för min del. I måndags drog mitt sommarjobb igång och även Fredrik började sitt sommarjobb. Jag är på hälsocentralen där jag var förra sommaren och jobbar som läkarsekreterare. Veckan som kommer nu har jag faktiskt ledigt. Jag har tagit ut lite föräldrapenning så jag får en vecka ihop med U och barnen. Sedan har U 3 veckors semester till med barnen medans jag får jobba.
Nu ska snart U iväg på bio med sin bror och jag ska ta mig an lite tvätt ;-)

God fortsättning på midsommardagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar