söndag 2 september 2012

skolstart, händelselös vecka, besök på "upptaget"

Här har skolan dragit igång för min del. Det blev massor på en gång vill jag lova och just nu sliter jag med HSA, vi ska läsa hälsoekonomi och samhällsekonomi. Ämnet är så dödens tråkigt och så fruktansvärt svårt så jag vet inte hur jag ska kunna re detta=( Jag fattar inte vad det är jag läser och frågorna är så sablans svåra att svara på när man inte fattar ett dugg. Inte blir det bättre av att ena boken jag har är den nyaste och inte alls samma som den näst nyaste boken, det är utifrån den boken alla instruktioner kommer. Så just nu får jag verkligen kämpa med att försöka finna svaren, på  frågorna vi fått, i hela boken och inte på de instruerade sidorna. Ja ja återstå att se om jag kommer fixa detta, känns inte så just nu. Vi väntar på besked också om vi kommer kunna läsa mot högskolan men jag vet inte om jag kommer fixa det när jag inte ens fixar detta när vi läser för vår lärare i skolan......

Annars har veckan varit rätt så händelselös. U var iväg på kick off i Orust med sitt jobb och var borta tisd-onsd. Var tänkt att vi skulle hämta vår kattunge i fredags men det är på tok för tidigt så den får stanna hos sin mamma några veckor till och det blev en liten besvikelse för barnen som sett fram emot att få hem katten.

Igår var vi på en gård här i närheten där dem hade "upptaget" och något med veteran vad det nu var ;-) jag la inte det på minnet. Men dem hade lite aktiviteter för barnen och Filippa,Abbe, Freya och Alwin valde att få testa ridning och så kunde man köpa lite kött, ost och andra mjölkprodukter från närproducerat. Vi köpte kött och så en hemmagjord ostkaka och lite godis åt barnen. Därefter åkte vi hem till U:s föräldrar/barnens farmor och farfar och fikade ostkakan.

I morgon ska U iväg igen och ha drygt 35-timmars jour på ett helt annat område än sitt eget så han ska sova på hotell ( ja om han får sova, vill det sig illa kan han få jobba alla timmar) då det området sträcker sig ända upp mot Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar